Repetitiedag en feest 15 jaar Blaasknarren

Op zondag 15 oktober, om half tien, zou er verzameld worden in De Vrolijke Noot, waar al een handje vol leden “een natte rug” had, druk in de weer met het voorbereiden van de zaal en diverse benodigdheden voor de verzorging van de innerlijke mens. Om de genoemde tijd kwamen de leden dan ook binnen druppelen en na een lekker kopje koffie ving om 10:00 uur de repetitie aan, onder leiding van onze instructeur Hans Dubbelaar. Op deze dag werden onze nieuwste nummers bijgeschaafd. We waren met volle bezetting, hetgeen natuurlijk altijd bijdraagt aan een optimale repetitie. Zoals het de Blaasknarren betaamt, hing er ook een ontspannen en gezellige sfeer en ook het weer was ronduit zomers: “Nazomer met subtropische temperaturen als gevolg van een orkaan bij Ierland”, zo was op het nieuws te horen. Nou… dan mag het van mij wel vaker in Ierland gaan waaien (hahaha). De pauzes werden hierdoor lekker buiten in het zonnetje doorgebracht, wat voor de tijd van het jaar heel bijzonder genoemd kan worden. Het doel van de repetitiedag was vooral om onze nieuwste nummers bij te schaven, wat aardig gelukt is, al zeggen we het zelf (ja toch, Hans?). Zo was er van de nieuwste nummers ook een setje samengesteld, om de feestavond muzikaal mee te openen. Om klokslag 12 uur arriveerde Opa Wassink, die gezellig kwam helpen met alles wat de horecacommissie op stapel had. Samen met Geertje ging hij dan ook meteen aan de slag om de lunch te verzorgen en deze liet dan ook niets te wensen over! Naast het broodjesbuffet kon er ook een kroketje, frikandel of kaassoufflé genuttigd worden met natuurlijk een glaasje melk of sap en ook de fruitschaal ontbrak niet voor de nodige vitamientjes. Kortom, als je iets tekort kwam, was het je eigen schuld! Verder gewoon lekker gerepeteerd met z’n allen en om kwart over drie was de repetitie ten einde, waarna wij met vereende krachten de vloerkleden opborgen en de zaal in no-time in orde maakten voor het jubileumfeest, terwijl onze top koks Wilfred en zijn pa zich ontfermden over het Grieks buffet, waarvoor de ruimte tegenover de toiletten voor iedereen even een “no go-area” was voor onbevoegden.

Na deze bedrijvige pauze was het tijd voor een drankje en kwamen de genodigden binnen lopen, die hartelijk werden verwelkomd door de feestcommissie, Yvonne Schaareman en Harmen Adema, en meteen voorzien werden van een welkomstdrankje. Om 16:10 uur was het al leuk druk en met ons miniconcert van 20 minuten, wat Hans op een leuke manier aan elkaar praatte. Na het concert volgde een openingswoordje van Yvonne, waarna het woord was aan bestuurslid Linda, waarbij alle Knarre-muzikanten een pakje op naam kregen uitgereikt, die we na een teken tegelijkertijd open mochten maken. En wat zat er in? Tja, zoals gezegd: bij een feestje hoort muziek en bij een jubileum horen cadeautjes én… bij een nieuw lustrum hoort een frisse nieuwe look! De rode T-shirts tot de verleden tijd en zijn wij vanaf nu te bewonderen in het groen. We zijn er blij mee! Hierna volgde een uitgebreide toespraak van onze muzikaal leider Hennie, met onder meer een terugblik naar het verleden vanaf de oprichting en een woord van dank aan ieder, die door de jaren heen haar/zijn steentje heeft bijgedragen. Ook lanceerde hij een nieuw begrip binnen onze club en enkele seconden later was dit nieuwe begrip dan ook een feit: DE OPPERKNAR! Deze benoeming werd toebedeeld aan Mart Roozenburg. En terecht! Want alweer sinds jaar en dag zet Mart zich op alle mogelijke fronten in voor de club en moet het balletje heel raar rollen, wil hij een activiteit met of voor de club overslaan! “Mart, onwijs gefeliciteerd namens alle Knarren: je hebt hem verdiend!”

Daarna was het woord aan Wilfred, die de aanwezigen hartelijk uitnodigde om deel te nemen aan het Grieks Buffet uit eigen keuken. Het was top! En na het eten kon je nog een chocolade- of aardbeienijsje halen aan de bar. En verder was het nog gezellig met elkaar borrelen, waarna men moe, maar voldaan van een geweldige jubileum dag, druppelsgewijs aftaaide.

Ed Gahr

Klik hier voor de foto’s 

Play-in Stompcity Music 

Vandaag was de 2e Play inn van Stompcity Music. Om 9.00 waren de 1e leden aanwezig om alles klaar te zetten, we waren net als vorige keer weer te gast op het Veurs Lyceum in Leidschendam. Vanaf 10.00 kwamen de eerste mensen binnen lopen, tientallen hadden zich ingeschreven voor deze leuke en vooral muzikale dag. Bij binnenkomst kreeg iedereen zijn muziek uitgereikt en een leuke goodiebag mede mogelijk gemaakt door sponsering van: Visual Print, Full-Score, MC Solutions en Scholtes fotografie Na een lekker bakkie koffie en een plak je cake was het tijd voor het eerste gedeelte van de dag. Onder leiding van Frank van der Poel gingen we werken aan de techniek, Frank vertelde ons over je ademsteun en hoe je het best je lucht kon gebruiken. Gebruik makend van de pyramidales spier kan je veel natuurlijker je adem/lucht gebruiken met spelen. Na wat oefeningen en tips zijn we dit gaan toepassen op het nummer “Dat ene moment” je merkt met spelen echt verschil maar dit constant toe blijven passen zodat het automatisme wordt blijft de uitdaging.

Inmiddels was het tijd voor de lunch, dit was super goed geregeld door middel van een Food Truck. Lekkere wraps en een lekker soepje verzorgd door Mobi Food. De wrap was voor de een wat pittig en de ander vond hem lekker maar vooral voeden het goed.

Na de pauze gingen we verder onder leiding van Michel Guldenmundt, Michel had 8 nummers uitgezocht om mensen met de verschillende stijlen van muziek kennis te laten maken. Van een ¾ maat tot een Samba, van een 6/8 maat tot een mars alles kwam voorbij. Met veel interesse werd er geluisterd naar de uitleg van Michel, met het gebruikelijke geintje tussen door. 1 van de nummers die we speelden “Wie kan mij vertellen” van Andre Hazes jr. is speciaal geschreven door John van Ree van Full-Score.nl voor deze Play Inn. Alle aanwezigen hebben dit arrangement ook mee naar huis gekregen, we zijn benieuwd hoe vaak we het terug gaan horen. Na een korte pauze werden de laatste nummers door genomen en was het al weer tijd om alles door te spelen. De 8 nummers hebben we daarmee niet gehaald want het was al ruim over 4 uur toen we stopte maar dat was geen probleem. Iedereen had genoten van de muziek en de uitleg. Na het opruimen van de instrumenten was er nog tijd voor een borreltje en een hapje en toen was het al weer tijd om naar huis te gaan.

Ik wil de organisatie van de Play Inn een dikke veer geven voor deze super play inn, alles was perfect geregeld. Ik hoop dat iedereen het net zo naar zijn zin gehad heeft als ik en wie weet tot een volgende keer.

Mark van Niel

Klik hier voor de foto’s 

Ooievaarsrun 2017

De alom bekende Ooievaarsrun werd voor het eerst georganiseerd in september 1987 en de eer en genoegen was aan De Blaasknarren om aan de 30ste editie, en tevens de 30ste verjaardag van dit schitterend mooie evenement, deel te nemen.

Op zaterdag 16 september 2017, om 10:50 uur, vertrokken wij dan ook met de bus richting de 1ste visafslag te Scheveningen. Het was van groot belang om op tijd te vertrekken in verband met de vele afzettingen, omleidingen en verkeersdrukte, waar onze chauffeur Wim zoals gewoonlijk zijn hand niet voor omdraaide. Aangekomen bij de visafslag werden wij naar een aan ons toebedeelde parkeerplaats gedirigeerd, waar wij de instrumenten uitlaadden en naar binnen mochten om onze instrumenten een veilig plekje te geven, waarvoor ook een aparte ruimte was aangewezen achter het zo genoemde “Foundation Spelletjesplein”. Men was nog druk bezig met het in orde maken van de feestzaal en het testen van de geluidsapparatuur, dus het was nog erg rustig. Wel grappig om dan op datzelfde moment live-filmpjes te ontvangen van de mega-drukte bij het beginpunt aan de Kerketuinenweg en elders op de route! Wij mochten in elk geval beginnen met een lekker bakje koffie.

Om twaalf uur werd de eerste run verwacht en om die tijd openden wij dan ook ons eerste “muzikale buffet” met Adio Amore. We hadden er zin in en volgens mij straalden wij dat ook aardig uit. De eerste run kwam aan, de zaal stroomde leuk vol met publiek en het feest kwam eigenlijk meteen op gang! En zo hoort het ook. Na een behoorlijke set te hebben gespeeld, nam de disco het over en mochten wij ons tegoed gaan doen aan een lunchpakket en een gezellig drankje. Even later volgde een demonstratie van dansgroep IKC-Bamboe, waarbij ook onze Knarredames hun danstalenten even dunnetjes uit de kast haalden op de dansvloer. Op dat moment stonden wij ook te wachten op de tweede run, want onze taak voor deze dag was om alle vier de runs binnen te halen. Verspreid over de middag hebben wij dan ook vier (royale) sets gespeeld. Geen vaste sets, maar losse nummers op aanwijzing van onze muzikaal leider Hennie. Lekker relaxed. Naar gelang de runs binnen kwamen, werd het drukker en drukker en in de middag was de zaal dan ook helemaal afgestampt en het was één groot feest! Geweldig om mee te maken en geweldig om dit voor deze mensen te mogen doen!

Om een lang verhaal kort te maken: we hebben veel gespeeld en ook heel veel lol gehad. En als je iets tekort kwam, dan was het toch echt je eigen schuld. Zoals altijd was het weer tot in de puntjes geweldig georganiseerd en wij hopen dat er nog heel, heel veel Ooievaarsruns mogen volgen, want een evenement als dit mag natuurlijk nooit verloren gaan! Wij bedanken de organisatie voor de gastvrijheid.

Ed Gahr

Klik hier voor de foto’s 

 

 

Club BBQ

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw…… dus wat doe je dan? Juist lekker barbecueën. Dit jaar stond de jaarlijkse barbecue van Stompcity Music gepland op 26 augustus. Dit bleek goed getimed te zijn want de weergoden hadden er ook zin in.

Diverse Blaasknarren met aanhang waren er al toen De Blaasbalgen terug kwamen van hun optreden. Ook hier sloot nog diverse aanhang bij aan en wat oud leden en invallers waren ook uitgenodigd. De barbecue was al aangestoken en Wilfred en Opa stonden al weer druk vlees te braden. Na een kort maar krachtig woordje van onze voorzitter was het tijd om aan te vallen. Heerlijke salades, lekker stukje stokbrood, patatjes, vlees en garnalen op een stok lagen op ons te wachten. Van een drankje werden we snel voorzien en iedereen stond of zat gezellig te praten en eten. Na dat al het vlees op was bleek er ook nog heerlijk ijs of koffie te zijn. Toen dit er ook in zat begonnen de eerst al weer huiswaarts te gaan om even uit te buiken.

Ik wil bij deze iedereen bedanken die deze barbecue mogelijk gemaakt heeft, ga geen namen noemen want anders vergeet ik misschien iemand en dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Dus bij deze nogmaals bedankt en complimenten voor de goede organisatie en uitvoering. Helaas konden niet alle leden er bij zijn en voor degenen die niet geweest zijn, je weet niet wat je gemist heb! Hopelijk volgend jaar weer zo’n gezellige barbecue en dan zeker met ook weer van dit mooie weer.

Mark van Niel

\

Klik hier voor de foto’s